miércoles, mayo 05, 2010

Visca sa república

Bé, tenint en compte que aquesta expressió no s'entén prou he decidit explicar-la una mica.

En primer lloc he de dir que no tinc res en contra dels Reis espanyols com a persones concretes, de fet, reconeixo que fins i tot no em desagrada la seva imatge, però açò no treu que consideri que sa institució com a tal em sembli totalment obsoleta.

D'altra banda, tampoc dic que el paper del Rei en el moment de la Transició no fos del tot important però açò tampoc em sembla prou raó per defensar a dia d'avui aquesta institució.

Considero que amb el que s'ha lluitat pel dret d'igualtat de les persones continuar amb uns càrrecs hereditaris com a símbol de poder no és gens coharent.

És per açò que som partidària de s'expressió Visca sa república sense que açò impliqui que vulgui fer cap revolució ni molt menys. De fet, considerant l'edat del Rei crec que aquest podria acabar el seu "regnat" i que la pròxima generació renunciés, a petició popular, per donar lloc a un Estat republicà sense més incidència.

Seguim amb el tema.

1 comentario:

mardi dijo...

Nuria, estic molt d'acord amb tot el que dius

Dita